Tyrnävän Ry

Tietoa yhdistyksen toiminnasta

Seurat

Yhdistyksen tiloissa järjestetään seuroja sunnuntaisin. Seuroissa lauletaan virsiä ja Siionin lauluja, ja kuunnellaan saarnoja, joiden keskeisin sisältö on sanoma syntien anteeksiantamuksesta ja iankaikkisesta elämästä. Seurapuheiden väliajalla on mahdollista nauttia keittiöemäntien tarjoamasta kahvista ja mehusta lisukkeineen, jolloin on myös hyvää aikaa seurustella ystävien kanssa. Seuroja järjestetään myös kirkossa ja vanhainkoti Lepolassa, sekä hartaustilaisuuksia palvelukoti Villa Tyrnissä. Näiden lisäksi alueella järjestetään myös lauluseuroja, useimmiten kodeissa. Tarkempia tietoja ajankohdista ja paikoista löytyy toimintakalenterista.

Lapsi- ja nuorisotyö

Lapsi- ja nuorisotyö tukee kotien kasvatustyötä. Päiväkerhot ja pyhäkoulu järjestetään viikoittain yhdistyksen tiloissa. Raamattuluokka- ja nuortenillat järjestetään joko yhdistyksen tiloissa tai kodeissa. Lisäksi nuorten ohjelmaan kuuluu leirejä ja keskustelutilaisuuksia. Opetuksen pääpaino on lasten ja nuorten omakohtaisen uskon tukeminen. Tapahtumien ajat ja paikat löytyvät Toimintakalenteri-sivulta. Leiri-ilmoittautumisiin on linkki Yhteystiedot-sivulla.

Keskiviikkokerho

Varttuneempi väki kokoontuu viikoittain omaan keskiviikkokerhoonsa. Keholaiset saavat virkistystä yhteisissä tilaisuuksissa, jonka ohjelma muodostuu kerholaisten omista tarpeista.

Sisarpiiri

Naisille tarkoitettu sisarpiiri kokoontuu noin kerran kuukaudessa. Illoissa on vaihtelevaa ohjelmaa, kuten keskustelua ajankohtaisista aiheista ja yhdessäoloa.

Diakoniatyö

Keskeistä diakoniatyössä on lähimmäisten auttaminen ja tukeminen arkielämän eri tilanteissa. Siihen kuuluvat mm. vanhusten ja sairaiden luona vierailut sekä heidän seurakyydityksensä.

Myyjäiset

Myyjäistoiminnan tarkoituksena on kerätä ajallisia varoja rauhanyhdistyksen toiminnan rahoittamiseen. Myyjäisissä on tarjolla runsaasti kotileivonnaisia sekä käsitöitä, arvontaa, narutusta ja muuta ohjelmaa. Lisäksi ohjelmassa on ruoka- ja kahvitarjoilu. Ajankohdista ilmoitetaan erikseen.

Julkaisutyö

Yhdistyksellä on myytävänä Suomen Rauhanyhdistysten Keskusyhdistyksen (SRK) julkaisemaa hartaus-, runo- ja kertomuskirjallisuutta sekä lehtiä ja äänitteitä. Tuotevalikoimassa on myös Pyhä Raamattu ja Siionin Laulut ja Virsikirja. Julkaisuja voi ostaa tai tilata rauhanyhdistykseltä seura-aikoina, sekä tilata SRK:n verkkokaupasta.

Yhdistyksen tilaisuudet ovat kaikille avoimia, tervetuloa!